منتدى شباب وبنات دمياط
منتدى شباب وبنات دمياط
منتدى شباب وبنات دمياط
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
منتدى شباب وبنات دمياط

منتدى اخبارى يهتم بجميع الاخبار السياسة والرياضية والتعليمية
 
الرئيسيةنور وأدهم... الحلقة الأولى Icon_mini_portal_enأحدث الصورالتسجيلدخول

شاطر
 

 نور وأدهم... الحلقة الأولى

استعرض الموضوع التالي استعرض الموضوع السابق اذهب الى الأسفل 
{كاتب الخبر}{الخبر}
أم نور
المراقبة العامة
المراقبة العامة
أم نور


نور وأدهم... الحلقة الأولى Empty
مُساهمةموضوع: نور وأدهم... الحلقة الأولى   نور وأدهم... الحلقة الأولى Emptyالخميس 9 فبراير - 3:49

الحلقه (1)
--------------

نور بنت جميله واحلي حاجه فيها برئتها ورقتها نور يتيمة الاب

وعندها ام جميله اوي بتحبها وبتخاف عليها وهما الاتنين مرتبطين ببعض اوي

والدة نور بتشتغل شغلانه كبيره جدا وبحكم الشغلانه دي مش بتكون في مدينه معينه

يعني ممكن تسافر كتير

وبعد وفاة والد نور جه لمامت نور شغل اساسي ونهائي ف اسكندريه

ومن هنا هتبدا وتدور الاحداث

----------------------------------------

الام : نوووور نووووور انتي لسه نايمه مش معقول يا نور بجد انتي شهاده اعداديه

يعني لازم تزاكري خلاص الامتحانات عل الابواب قومي بقي تصدقي انا غلطانه اني

خليتك تدرسي منزلي انتي كان لازم تنزلي وتحضري دانتي اخده المنزلي ومقضياها نوم

الا ما شوفتك بتزاكري الصبح ( معلش يا جماعه نسيت اقولكم ان مامتها رغايه مووووووووووت)

نور : خلاص يا ماما خلاص يا ماماااااااا هقووووم اهو خلاص هقوم... ( وتبرطم وتقول)

ده اي ده مش معقول رغي رغي عل الصبح

الام : بتقولي حاجه يا نور

نور : لالالالالالالا وانا اقدر انا بقول ايه اللي جابك من الشغل بدري ومصدعاني

الام: اخس عليكي بنت وحشه انا مصدعاك طب ماشي يا نور مش هحكي هه

نور خرجت من ( الحمام) : لا يا مامتي وانا اقدر ازعلك ولا اصدع منك يا ماما انتي قدري

يعني امر ميئوس منه

الام : ههههههههه كده يا نور طيب اقعدي بقي واسمعي

نور : مممم خير يا ماما

الام : دلؤتي يا نور انتي عارفه اننا هنا لوحدنا وملناش غير خالك (يحي) وهوا في اسماعليه

وفين وفين لما بيجي

نور: طيب واي الجديد يا ماما ..في ايه

الام : مفيش يانور كل ما في الموضوع اننا هنسافر اسكندريه وهننزل في قريه متكامله

يعني مش هنحتك بحد

واهو تدخلي الثانوي هناك

نور : ماما انتي عايزاني اسيب صحابي واهلي هنا... ازاي !!؟

الام : يا نور يا حبيبتي هناك اكيد هنقابل ناس كتير ونعرف اكتر... ( وعامله نفسها زعلت)

خلاص لو مش عايزه يا نور انسي الموضوع ده...

نور : لا يا ماما انا مقدرش ازعلك بس... خلاص يا ماما بس سؤال ليه هنسافر اصلا ؟!

الام : جالي تثبيت لشغل وهيكون هناك بدل مانا بسافر افضل اشحتطك معايا عند خالك

نور : امممممم لا يا ماما مدام لشغلك براءه والمفروض هنسافر امتي

الام : بعد ما تخلصي امتحاناتك هنسحب الورق ونسافر باذن الله ...

نور : باذن الله ... وربنا يكتبلنا السعاده هناك

----------------------------------------

وبدات امتحانات نور ونور كانت مجتهده مشاء الله وخلصت الامتحانات ونور جابت مجموع كويس

جدا ودخلت ثانوي عام وفعلا سحبو الورق ...... ولمو كل ذكرياتهم وراحو علي اسكندريه

دنيا تانيه وهوا تاني روح تانيه

حاجه كده جميله اوي ... ووصلو ونزلو في القريه اللي اتحجز لمامت نور فيها

................
نور : ماما ده شاليه ؟

الام : عادي يعني يا نور شقه بس صغيره ... بس اي بقي في جناين ومول وكل حاجه ممكن

تحتاجيها.. حتي مدرستك اللي هقدملك فيها ... هنــا !

نور ! : هنا.. طيب كويس اهم حاجه يا ماما تكون مدرسه كويسه انا باذن الله هدخل طب

يعني هدخل طب... ومش عايزه بقي نظام المدارس اللي ميجبنيش

الام : لا حبيبة ماما متخفيش دي مدرسه كل البنات والولاد اللي فيها ولاد ناس محترمين..

نور : ايه ولاد يعني ضياع يا ماما ونظام دلع ..... يوووو يا ماما بقولك مش عايزه مدرسه بايه

الام : نور انا متاكده انها مدرسه كويسه يلا عشان نقدم الورق

نور : انزلي انتي يا ماما انا هفرغ الشنط....

ونزلت مامت نور ... ونور خايفه انها متحبش المدرسه ومتدخلش الكليه اللي بتحلم بيها

المهم قررت نور تنزل تمشي تحت....... ووهيا بتتمشي لقت.......
ايــــــــه اكمــــــــــل ولا اقــــــــــف

استنونا الحلقة الجاية
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
أم نور
المراقبة العامة
المراقبة العامة
أم نور


نور وأدهم... الحلقة الأولى Empty
مُساهمةموضوع: رد: نور وأدهم... الحلقة الأولى   نور وأدهم... الحلقة الأولى Emptyالخميس 9 فبراير - 3:50

الحلقة التانية

وهيا بتمشي لقت كوره خبطت في دماغها وصو ت شباب بيضحك

مسكت الكوره ولفت ورفعت النضاره عل عنيها...

ولد منهم ( وماسك نفسو من الضحك) : انا واحنا متاسفين الكوره ممكن..

نور : الكوره ممكن.. انت تخبطني في دماغي وتضحكو وكمان عاوز الكوره

الولد: عادي محصلش حاجه احنا كنا بنلعب ف شوطنا دماغك في الكوره

نور ومش فاهمه حاجه : نعم !!!!

الولد : قصدي شوطنا الكوره في دماغك .. صح كده... متاسفين معلش

نور : اهي اجري خدها بقي وتاني مره ابقو خدو بالكو من كور الناس .. يووو قصدي دماغ الناس

اوعي كده ...

ورجعت نور عل البيت ومتنرفزه وقاعده تقول : بدايه مهببه من اولها كوره في دماغي اةةةة

يا دماغي فينك يا ماما..

ووصلت نور الشاليه ودخلت وماما كانت لسه مجتش فضل قاعده وظبطت البيت ... والباب خبط

نور : حااااااااااضر انا جايه يا ماما انا جايه.. انا حطيت النضاره فين.. فييييييييييييييين

نور ( فتحت الباب) : مااا... انت تاني انت هنا ليه هاااااااا

الولد: انا حبيت بس اعتزرلك عن اللي حصل والله انا وصحابي كنا مش قاصدين انا ساكن هنا

جمبكم... واسمي ادهم وو ( وقامت مقطعاه)

نور : وانا مالي ساكن هنا ولا ساكن فين ومالي باسمك وفصلك متشكرين اي خدمه

ادهم : انتي غريبه طب عل فكره بقي انا مجتش اعتزرلك ولا حاجه وانتي تساهلي تتخبطي بالكوره والمره الجايه هخبطك ( وقبل ما يكمل كان بوز الباب في وشو) وطرررررررررررخ

نور ( من جوه ) : ههههههههههههههه نعيما يا باشا المرادي في انفك المره الجايه الامر ميسلمش هههههههههه

ومشي ادهم عل الشاليه بتاعهم واةةة يا انفي والحقيني يا ماما انفي المسمسمه

والدة ادهم : مالك يابني في ايه؟!!!

ادهم : انفي انا مستقبلي راح خلاص مش هعرف العب كوره تاني

والدة ادهم : ههههههههههه ومال الكوره بالانف يا مشاغب انت ادخل يلا ادخل خد دش

ودخل ادهم وخد دش نام.........

الباب خبط تاااااااااااااااااني ... بس عند نور

نور : اوووووووووف ايه الحكايه بقي .... والله لو هوا لا اوريه هه

نور : وبعديـــــــــــــــــــــــ ماما حبيبتي

والدة نور باسغراب: وبعدين ايه يا نور!!!

نور : لالالا مفيش وبعدين اتاخرتي ليه؟!!

الام : اممممم مفيش يا ستي كان اخر امل لتقديمك في المدرسه تخيلي

نور : بلا ارف يا ماما انا الف مدرسه تتمناني المهم جبتلنا اكل انا هموت من الجوع..

الام : يوووو نسيت اشتري ....

نور : نعم نسيتي ياربي يا ماما ده انا جعانه...

الام : بصي يا نونه انتي تنزلي السوبر ماركت تحت اشتري حاجه نعملها في السريع كده

نور : امممممممم طيب قومي هاتي فلوس ( وقبل ما تكمل وبابتسامه واضحه عل ماما)
الفلوس اهيييييييي

نور : طيب مش هتأخررررر

ولقت باب الشاليه اللي جمبيهم بيتقفل وصوت زي ادهم بيقول خلاص حفظت

عيش فينو وجبنه كوره وبيـــف .... وصوت تاني من جوه : ولبن يا حبيبي

نور اتلخبطت وقالت يلاهوي لا يردلي الضربه بس هيا ولا هممها وعدت ونزلت عادي...

ادهم : انتي شوفتي ان يومك مكنش بعيد انا ممكن معدكيش ويبقي يومك فحلقي
بس رفقا بالقوارير هعديكي... عدي

نور : ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــ ( دي مش شتيمه نور مردتش عليه)

ادهم : وخشن صوته ) اهاااااااااا ايوه كده

نور نزلت وفضلت ماشيه وهوا وراها برمي الكلام قامت وقفالو

نور : مممممممممم وبعدين

ادهم : بيصفر) نعم يا قطه انتي بتكلميني!!

نور : اممممم تصور انا بكلمك تنازل رهيب مني بس المره الجايه هتكلم بطريقه تاني
الا قولي اخبار انفك ايه ههههههههههههه ( ومشيت ووصلو الاتنين للسوبر ماركت)

واشترت نور حاجاتها وطبعا هوا محتاس ونسي مامته قالتلو ايه... انتو فاكرين

اة اة افتكرت بس مش انا اللي هفكرو نور بعد ما حسبت الكاشير راحت وقالتلو... عيش فينو
وجبنه كوره وبيـــف ولبن... مسطول

وخرجت نور وماشيه لطريقها للشاليه وقابلت الصبيان اللي كانو مع ادهم وخبطوها بالكوره

وهذا كان الحوااااااااااااااااار.........

الاصدقاء: اخبارك دماغك ايه يا عم سماعيل
بيردو عليه: والله يابني مانا شايف ما تيجي انت تشوف
ــــــــــــــــ: طيب ما تقفل كده عشان اشوف دماغك

ووقفو قدام نور ونور خافت : نعم خير في حاجه يابابا انت وهوا

ــــــــ : بابا في البيت يا قطه ههههههههههههههه

نور : طيب يا انت حاسب عشان اعدي

ــــ : لالالالالا مستحيل تعدي غير لما نطمن عل دماغك

.................................................. ............................

ادهم خارج من السوبر ماركت : انا هيا تفكرني وتقولي مسطول ده انا لو شوفتها دلؤتي
ولسه مكملش لقه صحابو واقفين حواليها ومش راضين يعدوها

جري عليهم : ياااااااا يا شباب احسنتم عملا جبتوهالي لحد عندي اتكلو عل الله انتو بقي

نور : انت هتستهبل بقولكم عدوني... وانا اللي كنت فكراك محترم طلعت....

ادهم : بسسسسسس ومن غير غلط لا اكعورك... يلا انتو يا شباب منخدمكوش في حاجه

ومشيو الشباب وهوا ساب ايدها وقالها... متنزليش تاني متاخر كده القريه هنا بتبقي من وره الشاليهات مفيهاش حد وممكن حد يضايقك ... اة وانا اسف اني مسكت ايدك بس مكنوش هيسبوكي واتفضلي امشي قدامي

ومشيت نور قدام ادهم وهيا مكسوفه من نفسها اوي.. وطلعت وبعدين وصل هوا الشاليه بتاعهم وقبل ما تحط المفتاح رجعتلو وقالتلو : انا... انا متاسفه

وراحت عل الشاليه وهيا مضايقه وفتحت الباب ودخلت ......... وحكت لماما عل كل حاجه

الام : انا اسفه يا حبيبتي والله ما كنت اعرف الساعه9.30 ومش متاخر اوي

نور : لا يا ماما محصلش حاجه محصلش حاجه

ونامت نور ونام ادهم ...........

وفي الصبـــــــــاح .......

الام : نووووووور قومي عندي ليكي خبر جناااااان

نور : اممممم في ايه يا ماما عل الصبح هنرجع تاني القاهره ولا ايه !( بتريقه)

الام : هههههههه لا يا لماضه قومي بس وصحصحي

نور : ايون اهو خيررررر

الام : في مكتبه هنا وعاملين مسابقات كتير بعد كورسات معينه في اللي هتختاري تسابقي
فيه...

نور : مممممم والمطلوب!

الام : نعممممم هتشركي طبعا انتي رسمك حلو جدا هنقدم واهو تضيعي الشهرين دول
في حاجه مفيده

نور : امممم طيب قومي بقي عشان انام...

الام : تنامي مييييييييييين قووومي هنفطر وننزل نقدم

وفعلا فطرو ووهما خارجين من الشاليه كانت والدة ادهم وادهم نازلين

وكان الحوار.......

مامت ادهم : اهلا انتم جيران جداد؟
مامت نور : اةة اتشرفت بيكي انا هاله
مامت ادهم : وانا مريم

مريم : ده ادهم ابني طالع 2 ثانوي بس قولي يارب يعديها
هاله : اهلا يا سي ادهم انا عارفاك عل فكره بس انت متعرفنيش
ادهم : ازاي مش فاهم حضرتك!!
هاله : لا ده موضوع كبير المهم انا عايزه اشكرك عل موقفك مع نور وياريت تاخد بالك منها
نور وحيده وملهاش اخوات

ادهم: اكيد يا طنط انت تؤمريني... ويبص لنور وبعدين يقول لمامته: طيب انا هتاخر عل الكورس
كده الله يخليكي يا ماما متنسيش الاكل اللي طلبتو.. عن اذنكم

ونزل نور مع مامتها وسلمو عل مريم وهاله قالت لمريم : انا هقدم لنور في السابقه بس رسم

مريم : فعلاااا ده ادهم في كورسات المكتبه ورسم برضو هههههه

هاله : حقيقي طب كويس جدااااا بقالو كتير

مريم : لا ده لسه بدأين من يومين روحو قدمو وممكن تحضر من انهارده ومضيعش وقت

نور استغربت انه معاها برضو في الكورس
وفعلا نزلو ووصلو هناك وقدمتلها

وف عز الكورس الباب خبط

مستر وليد : اتفضل

ادهم : بصوت واطي ( نوووور)

مستر وليد : ايوه اقدر اخدمك

نور: انا معاكو في الكورس هنا جديده

مستر وليد :تشرفينا اتفضلي ديسك 20........

ودخلت نور وخلصو الكورس ووهيا خارجه

حد بينادي ............ نووووووووووووور

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
عبد الرحمن الحنفى
المشرفين
المشرفين
عبد الرحمن الحنفى


نور وأدهم... الحلقة الأولى Empty
مُساهمةموضوع: رد: نور وأدهم... الحلقة الأولى   نور وأدهم... الحلقة الأولى Emptyالخميس 9 فبراير - 4:16

وياريت تكملى بقية الحلقة اشتقنا للحلقة

تسلمى يا ام نور
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
أم نور
المراقبة العامة
المراقبة العامة
أم نور


نور وأدهم... الحلقة الأولى Empty
مُساهمةموضوع: رد: نور وأدهم... الحلقة الأولى   نور وأدهم... الحلقة الأولى Emptyالخميس 9 فبراير - 11:48

شكرًا أخي عبد الرحمن

هاكمل النهاردة ان شاء الله
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
أم نور
المراقبة العامة
المراقبة العامة
أم نور


نور وأدهم... الحلقة الأولى Empty
مُساهمةموضوع: رد: نور وأدهم... الحلقة الأولى   نور وأدهم... الحلقة الأولى Emptyالخميس 9 فبراير - 12:08

الحلقـــــــه الثالثه ^_^

حد بينادي ............ نووووووووووووور

وبعد ما خلصت نور الكورس لقت حد بينادي عليها نووووووووووووور

لفت لقت بنت شكلها مش تمام كده

ــــــــــ: هاي نور انا جاسمين

نور : اه اهلا اهلا معانا في الكورس انتي

جاسمين : اه معاكو بس اكبر منك انا ف 2 ثانوي

نور : اممممممم شكلك فعلا اكبر ... انا اتشرفت بيكي يا جاسمين

جاسمين : وانا اكتر انا حبيت اتعرف عليكي عشان نكون صحاب.... ايه ده دودو حبيبي

نور لفت وراها باستغراب : ( دودو ده ايه ) اممممممممم هو انت

ادهم : ايه ده انتو اتصاحبتو ؟؟؟!!!! ايه اللي لم الشامي عل المغربي

جاسمين : مانت عارفني يا دودو اجتماعيه

ادهم : انتي هتقوليلي عل يدي انا

نور : ( بنرفزه ) : اممممممم طيب اسيبكم انا بقي تجتمعو مع بعض عن اذنكم

جاسمين : هشوفك بكره هااااااااا

نور مشت ومردتش عليها وقاعده تقول : ادهم ده حد غريب ساعات احس انه محترم جدا

وساعات احس انه.... لقتو بيقاطعها

ادهم : عييييييييييب هتغلطي فيا تاني... لما تفكري في حاجه فكري بصوت واطي مش تسمعي الناس

نور : ( بخضه ) هااااا انت ايه طلعتلي منين...

ادهم : والله السؤال ده اسالي لماما هيا بتقول جابتني كيسري

نور : ( وبتداري وشها وهيا بتضحك ) هههههههههههه رخم جدا انت عل فكره

ادهم : دي شكرا اللي بتقوليهالي

نور : واشكرك عل ايه ان شاء الله!!!

ادهم : ياااااااا ربي صدق اونكل بيزو لما قالي لا امان للستات يادودو

نور : بقي اونكل بيزو بيقول دودو ولا حد تاني...

ادهم : امال مين .. اةةةةةةةة قصدك جاسي دي حبيبتي يا بنتي

نور : حببتك.. ازاي

ادهم : طب مال وشك احمر يا ابيض انت ههههههههههه

نور : انت عبيط جدا وانا مش هتكلم معاك اوعي كده

ادهم : ههههههههه طب خلاص خلاص اني بضحك معاكي...

نور : غلس جدا ... مممم قول بقي

ادهم ( بيشتغلها ) : اقول ايه ؟؟!!

نور : بجد طب بجد انا مش هتكلم معاك اوعي كده

ادهم : ههههههههه خلاص خلاص وبعدين اوعي اوعي محسساني اني ماسكك هههههههه

جاسي دي زي اختي متربين من زمان اوي مع بعض وباباها مع بابا في شركته او زي ما تقولي كده الاتنين شركاه...

نور : اممممممممم عشره يعني

ادهم : اه عشره ... يااااااا اخيرا وصلنا انا حسيت ان الطريق معاكي طويل اوي ومش بيخلص

نور : بقي كده طيب معنتش تمشي معايا تاني... واتامصت وسبتو مشيت

نده ادهم عليها : نوووور..... متنسيش بكره لازم تيجي بفكرة رسمه

نور : خليك في حالك

ادهم : ( في سرو ) صحيح انكل بيزو ده بيفهم

ودخل كل واحد منهم الشاليه وبدا يحكي لاهلهم عل الحوار اللي حصل وكل حاجه

-----------------------------------------------------

وعل الساعه 8.30 مساءا كده ادهم اتخنق ومش عايز ينزل مع صحابو وقاعد يلف في البيت

ومش راسي في حته

مريم : مالك قاعد تيور كده ومش راسي خيلتني

ادهم : بقولك ايه يا ماما

مريم : مممممممم خير

ادهم : ماتيجي ننزل نقعد تحت وكده

مريم : ايه بجد مش مصدقه نفسي ادهم بجلالة قدرو عايز ينزل ويقعد معايا... ادهم حبيبي انت سخن ولا ايه

ادهم : ههههههه في ايه يا ماما محسساني اني رميكي في دار مسنين مش اويكي انا اهو

مريم : ههههههههه اتلم يا ولد.. بس حقيقي ليه

ادهم : لا مفيش اصل نور..... وقبل ما يكمل بنظره تريق

مريم : اةةةةةةةة قولتلي هيا الحكايه فيها نور

ادهم : لا فيها ضلمه... طب مش هقول ومش هنزل هه

مريم : هههههههه لا قول في ايه

ادهم : مفيش في حاجات هي جت انهارده واكيد مش هتعرف فيها ومستر وليد طلب مننا
نجيب افكار بكره واكيد هيا مش هتعرف بسهوله فكنت عايزك تكلمي طنط هاله وننزل سوا...

مريم : اممممممممم طيب اسبقني انت تحت وشوفلنا مكان كويس وكده وانا هعدي عليهم

ادهم : ياماما يا جااااااااااامد ياللي مقعداهم في البيت

مريم : هههههههه والله انا مخلفه مصيبه امشي يلا

ادهم: هوا واحلي تربيزه

ونزل ادهم بسرعه شديده لحد ما لقي تربيزه وقعد وفرحان جدا وقاعد يظبط ان نور تبقي قاعد

جمبه وقاعد يلف زي النحله حوالين التربيزه وفجاه لقي حد مسكو من افاه....... بيلف

ادهم : ميييييييييين طنط انعام اهلا اهلا ايه.. ايه اللي نزلكم ده في عواصف وامطار دلؤتي
اطلعو اطلعو لا تبردو

طنط انعام : ههههههههههههه لا متخفش احنا بنحب الامطار... اقعدي يا جاسي

جاسي : مانا هقعد يا ماما ... انت كنت حاجزلنا ولا ايه يا دودو

ادهم : هااا حسبي كده حسبي
وقام يسلم عل طنطن هاله شافهم من بعيد بس نور مكنتش معاهم

ادهم : ازيك يا طنط عامله ايه

هاله : ازيك يا ادهم يا حبيبي والله كان نفسي فعلا انزل اغير جو بس نور بقي
ادهم بشغف اوي : نور مالها يا طنط

هاله: ملهاش يا حبيبي مش عايزه تنزل وقاعده قدام الكمبيوتر ومش لقياه افكار خالص

ادهم اتفضلي انت يا طنط وبعد اذنك انا هطلع انادلها لانها متعرفش الاساسيات

هاله : اتفضل يا حبيبي

مريم شدتو وف ودنه : من عل الباب هااااااااا

ادهم : عيب عليكي يا ماما دي فرصتي ههههههههههه

وجري ادهم وطلع لنور والطنطات الكتير اتعرفو عل بعض وجاسي متغاظه لانها عرفت انه طلع لنور

--------------------------------------------
تررررررن ترررررررررن

نور : ماما كالعاده لازم تنسي حاجه قولتلها خدي المفتاح يا بااااااااااااي.. وفتحت الباب ومبسطش حتي مين عل الباب....... ادخلي ادخلي

ادهم بتريقه : لا انا مؤدب ومقدرش ادخل اتكسف......

نور : هااا انت انا كنت فكراك ماما..... انت ازاي تطلع هنا امشي امشي

ادهم : امشي فين قدامك خيارتين لا تدخلي تلبسي وتنزلي معايا وجيبي اللاب

لا................

نور : انت هتسهبل تدخل فين

ادهم : انا مقولتش اني ادخل تفكيرك راح فين هههههههههههههه

نور : امال الخياره التانيه دي ايه

ادهم : نعملها سلطه ههههههههههههههههههههههههه

نور : طيب انا هنزل امشي

ادهم : لالالالالالالالا انتي تقفلي الباب ده زي الشاطره وانا هقف تحت يلا بااااااااااي طراااااااخ

وقفل الباب ونور دخلت تلبس ونزلت وجاين من بعيد

هاله : لا اله الا الله امال بس ماما من فضلك انا مش فاضيه للدلع ده انا ورايا حاجات كتير

نور : حببتي يا ماما........ جاسمين !!

مريم : دي طنط انعام والدة جاسي

نور : اه معلش اهلا ... وسلمت عليها وفضلم قاعدين شويه مرازيه وشويه شغل

وطلع كل واحد الشاليه بتاعو وكانو مبسوطين وعل باب الشاليه

مريم : بجد انا مبسوطه ان ليا جاره زي السكر زيك كده يا مدام هاله

هاله : لا مدام ايه بقي احنا اخوات وبنا عيش وجبنا مجايب ادهم ههههههههههه

ادهم : والله يا طنط عل ما وصلت للسوبر ماركت احترت اجيبلكم ايه .....

نور : لا ونعمه التفكير...

هاله: ماشي تصبحو عل خير

مريم : وانتو من اهل الخير

ادهم : هخبط عليكي بكره هاااااااااا

نور : خليك في حالك

ودخل كل واحد فيهم الشاليه بتاعو ومبسوطين

والصبح جــــــــــه........

طبعا نور مامتها اللي صحتها والبيه ناااااااااااايم لانه فضل سهران منمش

هاله : نور لبستي!!!

نور : اةةة يا ماما خلاص اهو

هاله: طيب اعملك ساندوتشات ولا هتفطري

نور : لا هفطر يا ماما لسه الساعه مجتش 11

هاله : نونه مش تشوفي ادهم مصحاش ليه

نور : هااااا وانا مالي ده اللي ناقص كمان اصحي

هاله : يا نونه ده سهر معاكي امبارح طول الليل عيب... روحي صحي عل ما تفطري

نور : حاااااااااااضر

وخرجت نور وخبطت عليهم

مريم : نور حببتي صباح النور

نور : معلش يا طنط صحتكم

مريم : لاااااااااااا انا صاحيه من بدري لكن البيه في سابع نومه

نور : طيب ممكن تصحي عشان منتاخرش

مريم :طب ادخلي حببتي افطري معانا

نور : لااا ربنا يخليكي انا بفطر م ماما ميرسي يا طنط

مريم : شكلو صحي....

ادهم : صباااااااااااااااااح.......... ايه ده يا ماما في حد يفتح الباب كده
............ وجري استخبي جوه هههههههههههه اصل شكلو وهوا صاحي من النوم كانه قايم من خناقه

نور : ههههههههههه طيب يا طنط همشي انا لما هخلص هخبط عليه

وراحت نور الشاليه عندهم وفطرت والباب.........

تررررررن ترررررررررررن

قامت نور تفتح

نور : هههههه عل ايه الشياكه دي ما شوفنا الحقيقه خلاص

ادهم : عل فكره انا كنت قاصد ابقي كده يعني تواضع.. يلا يلا هنتاخر

وخرجو الاتنين ............ وكاااااااان الحوار

نور : انا فكرت في فكره حلوه اوي...

ادهم : اممممممم وانا كمان

نور : طب قول

ادهم :لالالالا انتي قولي لا تخطفي فكرتي

نور : انا بقي كده يابني انت اخد مقلب في نفسك اوي

ادهم : هاهاااااااااااااي حقي ولا لأ

نور : طب بس بس ........ انا فكرت في شجره جزورها كبيره وقويه ومتينه.. وهسميها

شجرة الحياه.... يعني ايه رايك؟

ادهم : اممم حلو اووووووووووي...... وانا فكرت في رسم مكان ظالمه وبدات الشمس
تطلع فيه وهسميها................

نور : ايه ملهاش اسم

ادهم : ههههههه لا ازاي اكيد يعني ليها بس اسمها حلو اوي

نور : طيب قول......

ادهم : نور حياتي..

نور : ( ومكسوفه اوي ) هااااااااا احنا ايه مش هنوصل اهو وصلنا

ودخلو ونور كانت مسكوفه اوووي ومبسوطه اووي

وبداو و وهما بيرسمو...................................
وهما بيرسمو وقفهم مستر وليد وقالهم: بدايتا كده يا جماعه لازم تفهمو حاجه مهمه

اولا الجوايز 3 الذهبيه والفضيه والبرونزيه

انا عايزكم كل واحد يطلع اللي جواه وميبخلش ولا عل نفسو ولا علينا بالابداع

كملو شغل معاكم من انهارده لحد بكره انا مش هشوف شغلكم

وعل اخر الاسبوع الجاي هنحدد معاد المسابقه

......................................
استنونا الحلقة الجاية ^_* —
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
أم نور
المراقبة العامة
المراقبة العامة
أم نور


نور وأدهم... الحلقة الأولى Empty
مُساهمةموضوع: رد: نور وأدهم... الحلقة الأولى   نور وأدهم... الحلقة الأولى Emptyالخميس 9 فبراير - 16:36

الحلقه 4..

وكل يوم كانت نور بتجتهد اوي في موضوع الرسم ده وقربت اكتر واكتر
لأدهم

وف يوم وهما خارجين من الكورس دار الحوار ده

نور : ادهم هو شغل والدك فين وشركاته تخصص ايه ؟

ادهم : مممم افهم ان الفضول بيحوم حواليكي يا قطه..

نور : هو انت عل طول كده هزار مفيش جد ابدا

ادهم : هههههههه وانا هاخد ايه بقي لما اتكلم جد بلا وجع دماغ.. المهم

انا بابا مهندس وهوا شركته في المانيا وعمو بهيج والد جاسي شريكه

نور : ممم هو باباك يعني اتجوز ولا..

ادهم : لاااااااااا متجوزش انا هحكيلك حدوتة بابا وماما

نور : هاااا قول قول خليني نضيع وقت

ادهم : ههههههههههه مش بقولك فضوليه طبع لازق في البنات بصي يا ستي

بابا وماما حبو بعض وهما في الثانويه العامه وكانو جيران

جدتي مامت بابا بتكره جدتي مامت ماما واخوات بابا نفس الشئ

وكانت المشاكل كتير بنهم زي مصانع الحداد وبابا وماما قررو يتجوزو وجه بابا واتقدم لماما

واهل ماما رفضو ماما كانت هتموت نفسها عشانو فوافقو وهما مجبرين ولحد دلؤتي
لا هما يعرفو حاجه عننا ولا احنا نعرف حاجه عنهم.. خالاتي وخلاني مقاطعنا وماما عملت

المستحيل وهما بيتلككو بالموضوع ده..

نور : هاااا كمل

ادهم : بس...

نور : بس ايه... باباك وطنط مريم انفصلو ليه

ادهم : هتصدقيني لو قولتلك معرفش السبب انا لحد ما كان عندي 10 سنين كنا احلي اسره
في الدنيا والحب كان مالي بتنا.. بس انا معرفش السبب

نور: مممممم غريبه اوي القصه دي.. اخيرااااا وصلنا

ادهم : اه يلا سلام ( وشكلو عايز يعيط )

نور : ادهم مالك انا زعلتك..

ادهم : انا بحب بابا اوي يا نور وبحب ماما ونفسي ارجعهم لبعض بس.. بس مش عارف

نور : ادهم الكبار في حاجات كتيره جدا بتكون بنهم احنا منعرفهاش ولا بنقدر نفكر فيها

المهم ان الحب بنهم والاحترام لسه موجود... يلا فكها بقي وروح هاتلي شكولاته

ادهم : ههههه اما امرك عجيب انا اللي مخنوق يا خالتي

نور : خالتك مين يا بابا مستخسر فيا شكولاته نور وأدهم... الحلقة الأولى Frown

ادهم : لا مش قضية مستخسر بس اخاف اجبلك تتعودي عل كده هههههههههههه

نور : ههههههههه الله الله حاجه حلوه جداااا... يلا باي بقي وسلملي عل طنط

ادهم : يوصل وانتي كمان سلميلي عل ماما وبوسيهالي

نور : هههههههه اتلم انت هتستهبل سلااااااااااام وقفلت الباب

ودخل ادهم لقي مامته شكلها كانت بتعيط جري

ادهم : ماما .. ماما مالك

مريم : حبيبي انت جيت مفيش انا كويسه

ادهم : ماما لا مش كويسه قومي نروح المستشفي

مريم ولا مستشفي ولا حاجه.. اوعي كده احضرلك الغداه

ادهم : مش متسمم هتنزلي معايا حالا انا هنادي عل طنط هاله

وجري ادهم عل الشاليه عندهم وخبط ورن جرس

نور جت جري: مين الغبي اللي بيخبط كده...... ادهم في ايه

ادهم : نور يا طنط تعالي بسرعه

وراحو جري عل شاليه ادهم وخدو مريم وراحو عل المستشفي وهاله دخلت معاها الكشف

الدكتور : مدام مريم ازاي سبتي حالتك تدهور كده

مريم : ارجوك يا دكتور ارجوك ابني ميعرفش حاجه عن الموضوع ده.. هاله ارجوكي

هاله : حاضر حاضر بس هيا عندها ايه يا دكتور

الدكتور : مدام مريم ندها كنسر في العين وكان المفروض يحصل استقصال للورم من زمان
وهي استمرت واوحت وسابت نفسها الحاله بقت سيئه جدا

هاله : اي انت بتقول ايه لا لازم تلاقي علاج ابنها لسه صغير وبره وملوش غيره.. والعيط مالي هاله

الدكتور : صدقيني اكدب عليكي لو قولتلك في حتي 20% نجاح لاي علاج.. كل اللي اقدر اقولو اان حالتها محتاجه معجزه

وخرج الدكتور وادهم بره منهار

نور : ادهم تماسك اكيد شوية هبوط وهتبقي كويسه

ادهم : نور انا مليش غيرها انا مقدرش اعيش يوم من غيرها

نور : ادهم ممكن تهدي اهو الكتور خرج تعالي.. تعالي
جري ادهم عليه..

ادهم : قولي يا دكتور ماما مالها

الدكتور : في راجل يعيط كده ينفع ماما يا سيدي شوية هبوط خد بالك منها ومتعبهاش انت بس

ادهم : حاضر والله حاضر انا مش هملها اي حاجه بس قولي انها كويسه

الدكتور(ماسك نفسو من الموقف) : الحمدلله ان شاء الله كويسه ادخلها

ادهم : ماما .. ماما ( حضنها وباس ايدها ) ماما انتي كويسه صح هاااااااا صح

مريم : يلاهوي يا دودو انت بتعيط ليه كده انا كويسه يا حبيبي ده ده شوية هبوط

ادهم : مالك يا طنط شكلك معيط.. في ايه مخبين ايه عليا

هاله : انت هتقلب عليا ولا ايه يا سي ادهم انا مش معيطه ولا حاجه كل الموضوع ان البنج اه

الينج لما رشو لماما زغلل عيني واحمرت اما اقوم اغسل وشي

نور حست ان مامتها مش طبيعيه قامت وراها

نور : ماما في ايه

هاله : اسكتي ومتفتحنيش لما نروح ارجوكي يا نور

نور : حاضر حاضر

وروحو كلهم وراحو الشاليه عند مريم وهاله عملتلهم شا جميل وقعد كلهم

وروحو عل الشاليه بتاعهم

نور : اظن يا ماما لازم تقولي بقي في ايه

هاله : نور خليكي قريبه من ادهم وخلي يحس انه واحد مننا

نور : طيب ممكن افهم في اي

هاله : اصل طنط مريم ندها نفس المرض اللي جه لباباكي

نور : ايه طنط مريم عندها سرطان

هاله : ايوه بس في العين عشان كده ولا كيماوي ولا اي حاجه ممكن تعالجو

نور : هتموت ممكن تموت

هاله : بعد الشر عنها... بس الدكتور معندوش اي علاج

نور مصدومه ومش نازل عليها ( لا حول ولا قوة الا بالله)

هاله : نور انتي كبيره وفاهمه الموقف بالله عليكي ما تقولي حاجه لادهم ولا تبيني ليه

نور : اكيييييييييد انتي بتقولي ايه ده بيحبها اوي اوووي

ودخلت نور تنام وهيا حاسه ان في ظروف ممكن تكون قاسيه عل ادهم هيمر بيها

وخايفه عليه اوي

.................................................. ...................

كل يوم كانت نور عندهم وشويه هما عندها وكانت بتحاول بقدر الامكان تقرب ادهم منهم وهوا ارتبط بيهم اوي.. ونور اتعلقت بيه جداا

وجه يوم الاختبار في المسابقه

............... نور : انا خايفه اوي يا ادهم

ادهم : ليه بس ان شاء الله انتي هتخدي الجايزه الاولي

نور : لااااااااا انا واثقه باذن الله انك انت اللي هتاخدها

ادهم : هههههههه وانا وانتي ايه بقي؟؟

نور : ايــــــــــــه ( ووشها احمر اوي )

ادهم : هههههههههه من نعم ربنا عليكي انك مش سمره عشان تبان الخدود الفراوله دي

نور : هههههههه طيب يلا وربنا معاك

ادهم : ومعاكي.. يوم لما تفوزي عندي ليكي حاجه عايز اقولها

نور : لا قول دلؤتي

ادهم : لما تكسبي

نور : يوو بقي

ادهم : يلا ربنا معاكي

ودخلو وبداو الرسم وكل واحد فيهم خلص رسمتو وصراحه الرسومات كلها جميله جدا

وافكارها معبره

وبعد ما خلصو ............

مستر وليد : النتايج هتكون كمان اسبوع وان شاء الله تكونو من الفايزين

00000000000000000000000000000000000000

جاسي( قربنا ننساها) : دودو دودو

نور ( بغيـــــــــظ) : رد يا دودو

ادهم : كانك مش سمعاها

جاسي: انت يابني مش بناديلك

ادهم نور وأدهم... الحلقة الأولى Frown عامل هندي ) اي ده جاسي اخبارك مشوفناش خلقتك قصدي وشك طول المسابقه

جاسي : مانت لو بتسال كنت عرفت

ادهم : مممممم اخلصي

نور : طيب انا هروح

ادهم ( مسكها وبعدين ساب ايدها : استني نسيتي الطلبات اللي ماما طلبتها ( ويغمزلها

نور ( وماسكه نفسها ) : ههههههههه اة طيب انجز يلا يا دودو

جاسي : خليك معايا يا دودو بابا واونكل محمد بيفكرو اننا ندرس هندسه هناك عندهم

نور : نعم هناك فين

جاسي ( بلؤم بنات ): وانتي مالك كده

نور : لا مفيش سوري

ادهم : خليكي في حالك يا جاسي... المهم وبعدين

جاسي : بس بيني وبينك ياريت عشان نكون قربين من طبيعة الشغل هناك

ادهم : ممم اولا انا مش هسافر ومش هسيب هنا لان هنا اغلي الناس عندي ( ويبص لنور *_*)

جاسي : نعم!!!

ادهم : ماما وكده يعني

ثانيا : انا لسه في 2 لما نخلص نبقي نتكلم ويلا سلاااااااااااام

واخد نور ومشيو ونور طول الطريق ساكته ومبلمه......

ادهم : وحوي يا وحوي.....

نور : هاااااااا

ادهم : يعني فينك روحتي فين

نور ( بحسره ): انا ... روحت المانيا

ادهم : ههههههههه سيبك من الكلام ده انا مقدرش اسيب هنا

نور : ومستقبلك

ادهم : مستقبلي هنا ماما حببتي ومراتي وشغلي باذن الله

نور : هههههه مراتك انت اتجوزت

ادهم : لا ... بس خلاص نويت

نور : وبمصروفك ولا مصروف ماما هههههههههه

ادهم : ها ها هااااااا بتستخفي دمك انتي بكره تعرفي... فكيها بس وسبيها عل ربنا

نور : طيب.... روح هاتلي شكولاته وانا افكها

ادهم : هاهااااااااي من كهـــن البنات اقولك اموووووت في الكئابه انا ممثلتي المفضله امينه رزق اديها سواد يا لوزه

نور : هههههههههههههههههههههه انت اوف منك

ووصلو البيت وكل واحد طلع وشويه هوا يخبط ويتلكك باي حاجه وشويه هيه وتتلكك بنفس اي الحاجه

وعدت الايام وجه يوم اعلان النتيجه

نور لبست طقم جميل اوي وهاله اشيكت........ ونفس الموضوع ادهم ومريم

ادهم : ماما هعدي عليهم هاااااااا تكوني خلصتي لبس

مريم : انا مخلصه ولسالي الطرحه روح انت

ادهم راح وخبط ونور فتحت

ادهم : ولا يا ولا انا خبطت غلط ولا ايه ( ويبص عل رقم الشاليه ) لا صح يا جدعان

بقولك ايه يا عسل ملاقيش عندك بنت جربانه كده اسمها نور

نور : ههههههههههه وحيات طنط اوعي كده

ادهم : وحيات طنط لااااااااااا تبقي نور ههههههههه ايه النضافه دي

هاله جت عليهم : يلا يا ولاد

ادهم : لا لا لا مقدرش عل كده ده كتير والله اي الحلاوه دي يا طنط

نور : ما تتلم بقي في يومك

ادهم : بس انت ياض انت اوعي كده ....... ومسك ايد هاله واخد مامتو في الايد التانيه

ورمي نور وراهم ههههههههههه ووصلو

.................................................. ...

مستر وليد : اهلا بيكم جميعا في مسابقة ( ابـــــــــــدع) السنويه
وان شاء الله دلؤتي هنعلن فوز المتسابقين ال3

ادهم قرب من نور وقالها : لو مفوزتيش مش هقولك السر

نور : احسن يارب ما افوز

ادهم : بقي كده عل فكره شكلك وحش

نور : بقي كده دانت رخم جدااااااا اوف

هاله : وطو صوتكو خلونا نسمع الراجل

ادهم : سمعتي اسكتي خالص بقي

وبعدين قرب عليها وقالها : انتي احلي حد هنا ربنا يحميكي

اتكسف نور اوي من الكلمتين دو

وجه وقت اعلان النتيجه

المتســــــــابق الاول والفائز بالجائز الذهبيه

.....................................

المتسابق الاول والفائز بالجائزه الذهبيه

7
7
7
7
7
......................................
استنونا الحلقة الجاية ^_*
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
عبد الرحمن الحنفى
المشرفين
المشرفين
عبد الرحمن الحنفى


نور وأدهم... الحلقة الأولى Empty
مُساهمةموضوع: رد: نور وأدهم... الحلقة الأولى   نور وأدهم... الحلقة الأولى Emptyالجمعة 10 فبراير - 2:58

تسلمى اياديكى يا ام نوربا التوفيق ان اشاء الله فى الحلقات القادمة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
أم نور
المراقبة العامة
المراقبة العامة
أم نور


نور وأدهم... الحلقة الأولى Empty
مُساهمةموضوع: رد: نور وأدهم... الحلقة الأولى   نور وأدهم... الحلقة الأولى Emptyالجمعة 10 فبراير - 3:45

شكرًأ أخي عبد الرحمن على إطلالتك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
BasBosa
هضو عبقرى
هضو عبقرى
BasBosa


نور وأدهم... الحلقة الأولى Empty
مُساهمةموضوع: رد: نور وأدهم... الحلقة الأولى   نور وأدهم... الحلقة الأولى Emptyالسبت 11 فبراير - 10:36

تسلمى يا ام نور


نور وأدهم... الحلقة الأولى 17838alsh3er
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
أم نور
المراقبة العامة
المراقبة العامة
أم نور


نور وأدهم... الحلقة الأولى Empty
مُساهمةموضوع: رد: نور وأدهم... الحلقة الأولى   نور وأدهم... الحلقة الأولى Emptyالسبت 11 فبراير - 11:54

تسلمي بسبوسة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
بنوتة مصرية
نائبة المدير
نائبة المدير
بنوتة مصرية


نور وأدهم... الحلقة الأولى Empty
مُساهمةموضوع: رد: نور وأدهم... الحلقة الأولى   نور وأدهم... الحلقة الأولى Emptyالثلاثاء 14 فبراير - 20:11

احسنتى الاختيار

قصة رائعة جدا

شكرا لكى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
أم نور
المراقبة العامة
المراقبة العامة
أم نور


نور وأدهم... الحلقة الأولى Empty
مُساهمةموضوع: رد: نور وأدهم... الحلقة الأولى   نور وأدهم... الحلقة الأولى Emptyالأربعاء 29 فبراير - 12:39

تسلمي حبيبتي

أسعدني تواجدك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
نور وأدهم... الحلقة الأولى
استعرض الموضوع التالي استعرض الموضوع السابق الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
»  سلسلة فضائل الشام والمسجد الأقصى الحلقة الأولى
» قصص الحيوان فى القرأن - الحلقة السادسة عشر - 16
» قصص الحيوان فى القرأن - الحلقة السابعة عشر - 17
» قصص الحيوان فى القرأن - الحلقة الثامنة عشر - 18
» قصص الحيوان فى القرآن الحلقة العشرون

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى شباب وبنات دمياط  :: القسم العام :: خربشات قصصية-
انتقل الى: